3e schoolbezoek en vlucht naar NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van fring - WaarBenJij.nu 3e schoolbezoek en vlucht naar NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van fring - WaarBenJij.nu

3e schoolbezoek en vlucht naar NY

10 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Dear kids,

WoW wat een vreemde ochtend. Vannacht is bekend geworden dat Donald Trump dus de nieuwe president van de USA wordt. De mensen hier in Boston zijn erg boos en verdrietig, want zij zijn meestal voor de democraten. Heel bizar om zo'n belangrijk moment in de Amerikaanse geschiedenis mee te maken.

Vanochtend hebben we eerst onze koffers ingepakt en in het hotel gestald. Daarna zijn we naar de Boston School of Arts gelopen, niet ver van ons hotel. Dat is een high-school voor de kunsten. Kinderen die daar op zitten volgen naast de gewone vakken ook een kunstvak, bijvoorbeeld dans, theater of visual arts en leren zo fijner omdat ze ook veel met hun talent bezig mogen zijn.

Het was fantastisch om te zien hoe deze kinderen gepassioneerd bezig waren met de kunsten. Heel bijzonder om te mogen zien hoe ze oefenden en repeteerden.

Tijdens de pauze werd er in de kantine flink kabaal gemaakt omdat de studenten hun frustratie kwijt moesten over de uitslag van de verkiezingen. Dat deden ze oa. door een soort anti-Trump battle van muziek en dans. Misschien kun je dat een beetje zien op het filmpje.

Na dit bezoek zijn we met de metro terug gegaan naar het vliegveld en naar New York gevlogen.

En wat een verschil met Boston. WOW! Wat is een New York een indrukwekkende stad. We hebben vanavond nog wat gewandeld door Manhattan, waar heel veel wolkenkrabbers zijn. Bij de Trump-tower waren mensen aan het demonstreren. En in de metro was een meisje aan het huilen toen ze naar een filmpje van de verliezingsspeech van Hillary Clinton op haar telefoon keek.

We zitten nu in een mooi en luxe hotel Chandralyn.
En ja er zijn hier veel dikke mensen Tim.
Janita, we hebben al veel hamburgers gegeten.
Ogi, ook hier komen kinderen wel eens te laat.
De naschoolse sporten zijn vooral: basketbal, american football, soccer, ijshockey en baseball. Jonah, we zijn nog langs het stadion van de Boston Bruins gekomen.
En helaas Finn, we hebben nog geen beroemdheden gezien.

Maar wie weet komt dat nog...

Groetjes,

Juf Ineke, Geertje en Froukje