Eerste schoolbezoek - Mission Hill - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van fring - WaarBenJij.nu Eerste schoolbezoek - Mission Hill - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van fring - WaarBenJij.nu

Eerste schoolbezoek - Mission Hill

07 November 2016 | Verenigde Staten, Boston

Dag allemaal,

Vandaag hebben we onze eerste 'werkdag' gehad. We zijn op bezoek geweest bij Mission Hill. Dat is een public school met een kindergarten en 1th t/m 8th grade. 1th grade is wat bij ons groep 3 is, 6th grade wat bij ons groep 8 is en dan heb je nog 7th en 8th grade wat ze hier middle school noemen, vergelijkbaar met de eerste twee klassen van voortgezet onderwijs.

Er waren best een aantal overeenkomsten met onze school. Het motto van de school is: be kind and work hard.
De kinderen werkten nu aan een project/thema van drie maanden dat aansloot bij de verkiezingen: over democratie, je stem laten gelden, de rechtstaat en alles wat daar mee te maken heeft.

We zijn wel een beetje jaloers geworden op de ruimte, de lokalen en de groepsgrootte. Met twee leerkrachten 15 tot 20 kinderen.

Veel kinderen komen van ver weg naar de school met de speciale gele schoolbussen. Misschien kennen jullie ze wel uit films.
Alle kinderen eten op school en de kleuters slapen tussen de middag op speciale stretchertjes.

Op de terugweg zijn we gaan lopen in plaats van met de bus waardoor we nog een heel ander stuk van Boston hebben gezien en wat inkopen konden doen bij de Star Market, een Amerikaanse supermarkt.

Zometeen gaan we eten en dan slapen, want morgenochtend vroeg om 07.00uur vertrekken we naar de volgende school, de Francis W. Parker Charter Essential school.

En het is natuurlijk morgen een hele bijzondere dag hier: Election Day. Morgen wordt de nieuwe president van Amerika gekozen. De mensen hier vinden het heel spannend.

Wat denken jullie: wordt het Clinton of Trump?

Jullie mogen reacties achterlaten bij dit blog als je dat leuk vindt.

Tot morgen!

test

• 08 November 2016 - 09:04

Miranda En De Avonturiers..:

Hallo juf Ineke, juf Froukje en juf Geertje,

Wat leuk dat we jullie reisverhaal kunnen lezen.
    Wij hebben hier in Leeuwarden onze 1e "winternacht" gehad.. we hadden vorst en vanochtend hadden we (natte) sneeuw. Hoe is het weer bij jullie?
    Willen jullie nog nieuwe foto's posten, want dat vinden wij erg leuk!
    Wij vinden het niet een goed idee dat juf Ineke in die mooie witte auto gaat rijden...hihihihi...
    We hopen dat we nog een keertje met jullie kunnen skypen.

Groetjes van de Avonturiers.